„W piekarni, w cukierni” ma Dobre Cechy

1044616_593281764056184_1080638652_n„W piekarni, w cukierni” to inspirujący portal internetowy oraz magazyn, skierowany do piekarzy, cukierników, lodziarzy oraz wszystkich zainteresowanych branżą. Od lipca na łamach magazynu pojawiają się nasze teksty o krakowskich cukierniach i piekarniach. Bardzo cieszy nas ta współpraca. Zwłaszcza, że wnioskując po bieżącym numerze, problematyka podejmowana przez redakcję wpisuję się w dużej mierze w zagadnienia, które i my staramy się na poruszać na internetowych łamach Dobrych Cech.

Ze wstępu redaktora naczelnego, Grzegorza Olmy:

„Warto zastanowić się jaka wiedza niezbędna jest do dobrego wykonywania zawodu. Co trzeba umieć, by być dobrym cukiernikiem, piekarzem, by sprawnie prowadzić swą firmę? Jak się okazuje, odpowiedź na tak postawione pytanie wcale nie musi być jednoznaczna. Oto bowiem, coraz częściej przekonujemy się, że wiedza wyniesiona ze szkoły, także tej uczącej zawodu, rozmija się z oczekiwaniami pracodawcy czy wymaganiami rynku. A prowadzenie własnej firmy, w ciągle zmieniających się i do tego kryzysowych warunkach, trzeba się uczyć na własnych, kosztownych błędach.”

Lipcowy numer w dużej mierze poświęcony jest podsumowaniom po międzynarodowej konferencji piekarskiej, która obradowała w Gdańsku w trakcie Targów BALTPIEK. Przyszłość piekarstwa rzemieślniczego wiąże się obecnie w głównej mierze w problemem łączenia funkcji menadżera oraz rzemieślnika, dbającego o najwyższą jakość produkcji i usług piekarskich. W sytuacji kryzysu, gdy klienci poszukują najtańszych produktów, należy bardzo rozważnie wybierać strategię działania. Obniżenie kosztów produkcji, a w konsekwencji jakości wyrobów, nie stanowi długofalowego rozwiązania istniejących problemów. Prowadzi za to, do spadku prestiżu zawodu piekarza czy cukiernika. Przykład Francji, który przybliżył uczestnikom konferencji Christian Vabret, pokazuje, że droga rozwoju zaczyna się od wiary we własne możliwości w samym środowisku piekarskim.

Ponadto w numerze znaleźć można interesujące teksty odnoszące się do edukacji zawodowej i jakości nauczania. Równie interesujące są m.in. przepisy na napoje, pieczywo i desery. O bardzo fachowych artykułach traktujących o maszynach, proporcjach, mieszankach mogę powiedzieć tyle, że wszystko brzmi bardzo fachowo, rzetelnie i niemal zrozumiale dla przeciętnego zjadacza chleba:)

Zapraszam też na stronę internetową www.wpiekarni.pl, gdzie dostępne są również dwa archiwalne numery (na samym dole strony lub bezpośrednio tutaj).

kraktrady-1024x682A tak wygląda na papierze nasz artykuł o Cukierni Jagiellońskiej:

Krakowska tradycja



2 komentarze

  1. alex wrote:

    ciekawe, ciekawe… rozumiem że pismo tylko dla ludzi z branży?

    • Jadwiga Zając wrote:

      Z tego, co się orientuję to tak. Każda piekarnia i cukiernia może sobie zamówić (bezpłatną?) prenumeratę. Wszystko to brzmi dosyć enigmatycznie – na końcu numeru jest lista punktów dystrybcji. Możliwe, że któaś z krakowskich cukierni, które pojawią się na ich łamach zdecyduje się na prenumeratę – wtedy będzie można u nich poczytać:)